مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 07:152020-11-14پزشكي

کووید-19 افراد دیابتی را نشانه گرفته است


مراسم روز جهانی دیابت سال 2020 طی بیماری همه گیر کووید-19 برگزار می شود و مبتلایان به دیابت نه تنها در معرض خطر بیماری شدیدتر و مرگ ومیر بیشتر هستند، - بلکه بسیاری از آنان به دلیل اختلال در خدمات ضروری بهداشت و درمان در دسترسی به درمان موردنیاز خود نیز دچار مشکل شده اند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که همه گیری نگرانی در مورد ابتلا به دیابت را افزایش داده است و تخمین زده شده که 6 درصد از جمعیت جهان به دیابت مبتلا هستند.

در حال حاضر، تعداد کل افراد مبتلابه دیابت چهار برابر تعداد مبتلایان به دیابت در سال 1980 است.

علاوه بر این، این تعداد در کشورهای با درآمد کم و متوسط که کمترین تجهیزات برای ارائه درمان را دارند به سرعت در حال افزایش است.

به همین دلیل واکنش شدید و یکپارچه از سوی همه سازمان هایی که در زمینه نظارت، پیشگیری و درمان دیابت فعالیت می کنند، ضروری است.

این سازمان در روز جهانی دیابت، توافقنامه جهانی دیابت را ارائه می کند که یک رویکرد جامع و فراگیر برای حمایت از کشورها در اجرای برنامه های موثر برای پیشگیری و مدیریت دیابت است.

سازمان بهداشت جهانی تمامی موارد برای پیشگیری و مدیریت دیابت، چه موجود و چه جدید را در یک بسته جمع خواهد کرد و برای پیشگیری نیز بر کاهش چاقی به ویژه در میان جوانان تمرکز کرده است و در بخش درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کووید-19 افراد دیابتی را نشانه گرفته است

کووید-19 افراد دیابتی را نشانه گرفته است