مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 آبان 1399 ساعت 22:002020-11-13اقتصادي

گرانترین بیماری فراگیر که واگیر ندارد...


معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به تاریخچه نام گذاری روز جهانی دیابت، در عین حال به بررسی عوارض بیماری بر نظام سلامت جهانی پرداخت و گفت: - هزینه های دیابت در سال 2019 میلادی به میزان 760 میلیارد دلار آمریکا بوده است و باید بدانیم دیابت مسئول 10 درصد از کل هزینه های صرف شده در سلامت است.

دکتر علیرضا مهدوی در گفت وگو با ایسنا، همزمان با روز جهانی دیابت، گفت: سازمان بهداشت جهانی همراه فدراسیون بین المللی دیابت از سال 1991، روز 14 نوامبر برابر با 23 آبان ماه هر سال(امسال 24 آبان ماه) را با نام روز جهانی دیابت نامگذاری کرده اند تا به این بهانه روزی هم برای بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی همه مردم دنیا از این بیماری شایع داشته باشیم و همراه با 170 کشور جهان با بیماران دیابتی هم صدا شویم.

اگرچه دیابت درمان پذیر نیست، اما قابل کنترل است.

روز 14 نوامبر سالروز تولد دکتر فردریک بانتینگ محققی است که با همکاری چارلز بست برای اولین بار در سال 1922 انسولین را برای درمان افزایش قند خون بیماران دیابتی معرفی کرد.

گرانترین بیماری فراگیر که واگیر ندارد 100 سالگی کشف انسولین وی با اشاره به اینکه امسال یکصدمین سال کشف انسولین است، ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی از سال 2009 برنامه های روز جهانی دیابت را بر دو اصل آموزش و پیشگیری از دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانترین بیماری فراگیر که واگیر ندارد...

گرانترین بیماری فراگیر که واگیر ندارد...