مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 آبان 1399 ساعت 08:502020-11-13ورزشي

شروع فعالیت هیات کوهنوردی زواره با هدف شناسایی و معرفی قله های کویر مرکزی ایران


زواره در حاشیه کویری مرکزی ایران با وجود شن زارها، نمک زارها و تل ها همواره به عنوان شهری کویری شناخته شده است.

- ایسنا/تهران زواره در حاشیه کویری مرکزی ایران با وجود شن زارها، نمک زارها و تل ها همواره به عنوان شهری کویری شناخته شده است.

سعید مختاریان رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی بخش زواره با اشاره به وجود رشته کوه های متعدد در بخش کویری زواره گفت: رشته کوه های بخش زواره در امتداد کوه های مرکزی ایران با ارتفاع زیاد نزد کوهنوردان حرفه ای شناخته شده است، از آن جمله قله دیان (دندان نیش بزرگ) که 2944 متر ارتفاع دارد که بعد از قله کرکس بلندترین قله منطقه شمال اصفهان است یا قله بن زاغل واقع در روستای زاغل 2550 متر و یا قله تخت چنار در روستای مهرآباد 2650 متر ارتفاع دارند.

وی با بیان اینکه با وجود چنین ظرفیت طبیعی کوهستانی تا سه ماه پیش ورزشکاران و خانواده های زواره ای از وجود آن بی خبر و یا نسبت به بهره مندی از آن خوشبین نبودند، گفت: با تشکیل هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی بخش زواره، این ظرفیت منطقه بیشتر شناسایی شد، به طوری که ورزش همگانی کوهنوردی مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل هیئت کوهنوردی زواره تاکنون 12 برنامه صعود به صورت مستمر در ارتفاعات روستاهای مختلف دهستان سفلی زواره برگزار شده است که در هر برنامه بطور مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع فعالیت هیات کوهنوردی زواره با هدف شناسایی و معرفی قله های کویر مرکزی ایران

شروع فعالیت هیات کوهنوردی زواره با هدف شناسایی و معرفی قله های کویر مرکزی ایران