مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 آبان 1399 ساعت 06:002020-11-13فناوري

تعداد مشترکان اینترنت ثابت به تفکیک سرعت/ 55 میلیون نفر مشترک 4G هستند


مطابق گزارش وضعیت کیفیت اینترنت ثابت در ایران که توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات منتشر شده است، نزدیک به نیمی از کاربران ایرانی با سرعت 2 تا 10 مگابیت در ثانیه به اینترنت وصل می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، گزارش کیفیت اینترنت در ایران که به تازگی توسط رگولاتوری منتشر شده است، وضعیت دسترسی کاربران به اینترنت ثابت و همراه را در شش ماهه اول سال 99 مورد ارزیابی قرار داده است.

رگولاتوری هدف از انتشار این گزارش را شفاف سازی وضعیت کیفیت اپراتورها، حفاظت از حقوق مصرف کننده، بهبود رقابت و ایجاد امکان حق انتخاب برای مشترکان پس از بررسی و مقایسه هر یک از اپراتورها اعلام کرده است.

وضعیت دسترسی کاربران به اینترنت در ایران بر مبنای 2 پارامتر QoS (کیفیت بر مبنای سنجش سرویس) و QoE (کیفیت برمبنای تجربه مشتری) و 6 شاخص از جمله تفاوت زمانی بسته اطلاعاتی از لحظه ارسال در شبکه تا رسیدن به مقصد (jitter)، تعیین مدت زمان تاخیر (RTT)، میانگین از دست رفتن بسته های دیتا (PLR)، سنجش کیفیت آپلود و دانلود (FTP)، مدت زمان ارسال درخواست به سمت سرور (DNS) و میزان اطلاعات دریافت شده در هر ثانیه در وب (Web) به دست آمده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اندازه گیری کیفیت اینترنت در استان های مختلف کشور 6700 سنجه نصب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد مشترکان اینترنت ثابت به تفکیک سرعت/ 55 میلیون نفر مشترک 4G هستند

تعداد مشترکان اینترنت ثابت به تفکیک سرعت/ 55 میلیون نفر مشترک 4G هستند