وحشتی که همه را جذب می کندمحمدرضا یوسفی از گونه ای از ادبیات وحشت که نهاد هرج ومرج طلب ما و همه انسان ها را به خود جذب می کند می گوید و به بیان تفاوت های وحشت در آثار فولکلوریک و کهن با متون کلاسیک می پردازد. - محمدرضا یوسفی از گونه ای از ادبیات وحشت که نهاد هرج ومرج طلب ما و همه انسان ها را به خود جذب می کند می گوید و به بیان تفاوت های وحشت در آثار فولکلوریک و کهن با متون کلاسیک می پردازد. این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت آثار ادبی تالیفی کودک و نوجوان در ژانر وحشت و تاثیرپذیری آن ها از آثار خارجی اظهار کرد: اساسا گونه ادبیات وحشت در وجه غالب از آغاز از ترجمه های میکی اسپیلین و غیره متاثر بوده است. نه این که ما ادبیات وحشت نداشته ایم، در متون فولکلوریک و کهن مان داستان هایی با این شکل و شمایل داریم ولی این گونه ای که ساختار داستان مند و روایی درستی دارد، متاثر از آثار غرب است و از مشروطه به بعد آرام آرام در ایران رایج شده. او افزود: من یادم هست داستان هیولای نیمه شب و این قبیل داستان ها و رمان های حدودا 500صفحه ای از ژانر وحشت را در دوران نوجوانی ام می خواندم. اما آن چه امروزه مهم و مطرح است، آن گونه تالیفی این آثار است. نویسنده هایی که امروزه به این شیوه داستان می نویسند هم متاثر از حال و هوای ادبیات غرب هستند و کار خودشان برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |