مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 12:102020-11-12سياسي

شورای عالی حکومتی لیبی خواستار پایان مرحله انتقالی با «همه پرسی» شد


شورای عالی حکومتی لیبی تأکید کرد که باید با انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان، یکپارچه کردن نهادها و تغییر قوه مجریه بر اساس توافق امضا شده در «الصخیرات»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی حکومتی لیبی وابسته به دولت وفاق ملی در طرابلس، راه حل بحران این کشور را برگزاری همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی عنوان کرد.

این شورا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که باید با انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان، یکپارچه کردن نهادها و تغییر قوه مجریه بر اساس توافق امضا شده در الصخیرات ، مرحله انتقالی را پایان بخشید.

پایگاه خبری الوسط لیبی، ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، باید به اعلامیه قانون اساسی و توافق سیاسی ضامن آن، به عنوان مرجع تضمین کننده گفت وگوی کنونی و اصل اساسی پایبند بود که مشروعیت سیاسی را در لیبی تعیین می کند و نمی توان آن را کنار گذاشت و از آن عبور کرد.

بر اساس این بیانیه، باید قطعنامه های شورای امنیت و توصیه های موجود در گزارشهای دبیر کل سازمان ملل درباره بحران لیبی را رعایت کرد؛ قطعنامه هایی مانند 2441 که تأکید دارد: توافق سیاسی، تنها چارچوب مناسب برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی است .

بر اساس این بیانیه، در گزارش دبیر کل سازمان ملل، منتشره در 15 ژانویه سال جاری تأکید شده است که از سرگیری روند سیاسی بر اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای عالی حکومتی لیبی خواستار پایان مرحله انتقالی با «همه پرسی» شد

شورای عالی حکومتی لیبی خواستار پایان مرحله انتقالی با «همه پرسی» شد