مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 09:252020-11-12اقتصادي

برخوردی جدی تری با قاچاق محصولات کشاورزی صورت گیرد


در حوزه کشاورزی آفاتی که در کشور مبدا وجود دارد از طریق قاچاق وارد کشور می شود و با قاچاق محصولات کشاورزی به کشور باید برخورد جدی تری صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمد علی طهماسبی با بیان اینکه قاچاق، آفتی است که منافع ملی را هدف قرار می دهد تاکید کرد: رواج قاچاق و نبود برخورد جدی با آن موجب مشکلات اقتصادی بسیار از جمله بیکاری و آسیب دیدن تولید را در پی دارد.

در حوزه کشاورزی آفات قرنطینه ای و آفاتی که در یک کشور وجود دارد و در کشور دیگر نیست توسط قاچاق از کشور مقصد به مبدا وارد می شود و ضررهای جبران ناپذیری را به کشاورزان وارد می کند.

وی افزود: اگر یک محصول کشاورزی از مبادی قانونی و با رعایت مسائل قرنطینه ای وارد کشور شود و مشکلی داشته باشد مرجوع می شود، ولی در قاچاق این امکان وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تجارب ایران در ورود آفات به کشور بواسطه قاچاق محصولات کشاورزی اظهار داشت: مگس مدیترانه ای آفتی که چهارصد محصول را نابود می کند توسط قاچاق مرکبات وارد ایران شد و کردستان و یزد را آلوده کرد و تبدیل به چالشی بزرگ برای باغداران شد، همچنین مگس میوه زیتون هم توسط میوه های قاچاق و بواسطه رعایت نشدن مسائل قرنطینه ای وارد کشورمان شد، سوسک حنایی خرما هم که آفت خطرناکی است چند سال پیش از ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخوردی جدی تری با قاچاق محصولات کشاورزی صورت گیرد

برخوردی جدی تری با قاچاق محصولات کشاورزی صورت گیرد