مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 00:052020-11-11اقتصادي

«کاپ» زیر سایه سنگین کرونا


سال هاست که در پایتخت سیستم مدیریت پسماند با نگاه به مقصد نهایی زباله ها بیش از هر چیز به شیوه های کاربردی در ‏زمینه پردازش و دفع پسماند متمرکز شده است و چند سالی است که مدیریت شهری بر اجرای طرح های نوین در مدیریت پسماند شهر تهران تاکید و تلاش می کند تولید پسماند را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تهرانی ها روزانه حدود 9000 تن زباله تولید می کنند که حدود 40 درصدش را پسماندهای خشک تشکیل می دهند و کاهش تولید پسماند و مدیریت این طلای کثیف همواره یکی از دغدغه های مدیریت شهری بوده است.

یکی از راهکاری مدیریت شهری برای این مهم و هزینه های ناشی از آن طرح کاپ است که علاوه بر کاهش تولید پسماند تفکیک از مبدا را نیز محقق می کند.

در این راستا طرح کاپ (کاهش پسماند) به صورت آزمایشی و محدود در برخی ساختمان های اداری و شهرک های مسکونی چهار منطقه شهرداری یعنی مناطق 6 ، 21 ، 4 و 22 کلید خورد تا در قالب آن مخازن جداگانه ای در ساختمان ها برای زباله های تر و خشک تعبیه و شهروندان به صورت مجزا پسماندهای خود مانند شیشه، ظروف پت، پلاستیک و … را در مخازن قرار دهند تا در نهایت نیروهای پسماند علاوه بر جمع آوری زباله ها از درب منازل در هر شب، هفته ای یک یا دو بار نیز در ازای پرداخت هزینه، پسماندهای خشک را جمع آوری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کاپ» زیر سایه سنگین کرونا

«کاپ» زیر سایه سنگین کرونا