مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 21:452020-11-11اقتصادي

صنعت شیلات برای 14500 لرستانی شغل ایجاد کرده است


تولیدات انواع آبزیان در استان در سال جاری به 30 هزار تن می رسد که برای این حجم تولید حداقل برای 14 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، کیارش بیرانوند شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر شیلات لرستان یکی از مجموعه های پیشرو در کشور است و با اختصاص ردیف اعتباری جداگانه سقف اعتبارات آن در سال گذشته به بیش از 35 میلیارد تومان رسید.

 وی با بیان اینکه سیل سال گذشته به 300 مزرعه پرورش ماهی در استان خسارت وارد کرد ، افزود: بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و 35 میلیارد تومان کمک بلاعوض به آبزی پروران پرداخت شد.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: در حال حاضر 600 مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که تنها 30 مزرعه تعطیل شده همچنین تولیدات انواع آبزیان در استان در سال جاری به 30 هزار تن می رسد.

بیرانوند با اشاره  به ظرفیت 10 هزار تنی لرستان در زمینه پرورش ماهی در قفس، تصریح کرد: به طور مثال سد ایوشان دارای ظرفیت 2 هزار تن پرورش ماهی در قفس است اما به دلیل تغییر کاربری آن از تامین آب کشاورزی به آب شرب نمی توان از همه ظرفیت موجود استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حاد آبزی پروری در لرستان مصرف کم ماهی است که با ارائه آموزش ها و دوره هایی و برگزاری جشنواره ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت شیلات برای 14500 لرستانی شغل ایجاد کرده است

صنعت شیلات برای 14500 لرستانی شغل ایجاد کرده است