مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 18:402020-11-11بين الملل

بایدن در اولین تماس تلفنی خود به جانسون هشدار داد


جو بایدن از اولین تماس تلفنی خود با بوریس جانسون به عنوان رییس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا، برای فشار بیشتر به انگلیس در مورد برنامه های بریگزیت استفاده کرد.

- جو بایدن از اولین تماس تلفنی خود با بوریس جانسون به عنوان رییس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا، برای فشار بیشتر به انگلیس در مورد برنامه های بریگزیت استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، جو بایدن که از روز دوشنبه تماس با رهبران جهان از جمله امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، مایکل مارتین نخست وزیر ایرلند و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس را آغاز کرده، در گفت وگوی تلفنی خود با رهبر حزب محافظه کار بریتانیا و طرفدار جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، موضوعات مختلفی از جمله تغییر آب و هوا و همه گیری کرونا را به بحث گذاشته و همزمان حمایت خود را از پیمان جمعه نیک اعلام کرده است.

پیمان جمعه نیک یا پیمان بلفاست در سال 1998 میلادی با میانجی گری بریتانیا بین طرف های درگیر در ایرلند شمالی بسته شد تا به درگیری های مذهبی در آنجا که طی سه دهه بیش از 3600 کشته برجای گذاشته بود، پایان دهد.

جو بایدن که یک آمریکایی- ایرلندی کاتولیک است، دوبار در گفت وگوهای روز دوشنبه خود با بوریس جانسون، موضوع بریگزیت و ارتباط آن با ایرلند شمالی را مطرح کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن در اولین تماس تلفنی خود به جانسون هشدار داد

بایدن در اولین تماس تلفنی خود به جانسون هشدار داد