مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 09:352020-11-11سياسي

رسانه و جمهوریت


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرعلی وطن دوست باجیگران؛ در کشورهایی با نظام جمهوری با هر _پسوند و پیشوندی_ که رای و نظر مردم تاثیر مستقیمی بر جهت گیری های سیاسی کل کشور دارد؛ - مردم بی بهره از دانش های لازم برای تصمیم گیری و کاملا تحت تاثیر رسانه ها، به دو رقیب رای می دهند و یکی را مدیر اجرایی و دیگری را مدیر قانون گذاری و نظارت کشور می کنند؛ آن هم در فاصله زمانی 2ساله.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، امیرعلی وطن دوست باجیگران؛ در کشورهایی با نظام جمهوری با هر _پسوند و پیشوندی_ که رای و نظر مردم تاثیر مستقیمی بر جهت گیری های سیاسی کل کشور دارد؛ همواره سعی و تلاش صاحبان قدرت، برجسته سازی موضوعات مورد توجه خود و حزب آنها توسط رسانه های همسو با آنهاست.

این تلاش ها بدان سبب است که کسب جایگاه قدرت بدون حمایت مردم برای این افراد ممکن نیست و تنها راه برای کسب جایگاه اجرایی همان انتخابات است.

دولت های مختلف با جهتگیری های بعضیا کاملا مخالف هم روی کار می آیند آنهم با رای خود مردم! دموکراسی که بعنوان یکی از اصول پذیرفته شده ی نظام های سیاسی اکثریت کشورهای جهان نهادینه شده است یک اشکال بزرگ دارد و آنهم برابری آراست! یعنی می زان تاثیر نظر و رای یک استاد دانشگاه با یک دزد گردنه که هردو شناسنامه کشور را دارند، یکسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه و جمهوریت

رسانه و جمهوریت