مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 09:102020-11-11پزشكي

علایم اصلی 4 مرحله کووید - 19


فوق تخصص ریه بیمارستان مسیح دانشوری، ویروس COVID-19 را شایع ترین علت ایجاد سینه پهلو (پنومونی) در ماه های گذشته عنوان کرد که منجر به بروز موارد شدید بیماری، - فوق تخصص ریه بیمارستان مسیح دانشوری، ویروس COVID-19 را شایع ترین علت ایجاد سینه پهلو (پنومونی) در ماه های گذشته عنوان کرد که منجر به بروز موارد شدید بیماری، سندرم زجر تنفسی حاد و درنهایت مرگ بیمار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم السادات میرعنایت فوق تخصص ریه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در آستانه فرا رسیدن 12 نوامبر که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان روز جهانی پنومونی نام گذاری شده است، در باره این بیماری توضیح داد: این بیماری یک بیماری التهابی شدید ریوی است که هر سال منجر به مرگ تعداد زیادی از مردم می شود.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پنومونی یا ذات الریه را یک بیماری شدید التهابی ریوی ذکر کرد که در کودکان زیر پنج سال و افراد بالای 65 سال کشنده است.

علامت شایع آن سرفه است و می تواند با خلط، درد قفسه سینه، تب و تنگی نفس نیز همراه باشد.

وی با بیان اینکه معمولا پنومونی به علت عفونت های باکتریال یا ویرال ایجاد می شود، گفت: این روزها ویروس کرونا COVID-19شایع ترین علت پنومونی است که می تواند در مبتلایان باعث بروز موارد شدید پنومونی و سندرم زجر تنفسی حاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علایم اصلی 4 مرحله کووید - 19

علایم اصلی 4 مرحله کووید - 19