مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 08:252020-11-11پزشكي

ویروس کرونا شایع ترین علت سینه پهلو/بروز سندرم زجر تنفسی حاد


فوق تخصص ریه، ویروس کرونا را شایع ترین علت ایجاد سینه پهلو (پنومونی) در ماه های گذشته عنوان کرد که منجر به بروز موارد شدید بیماری، سندرم زجر تنفسی حاد و در نهایت مرگ بیمار همراه است.

- فوق تخصص ریه، ویروس کرونا را شایع ترین علت ایجاد سینه پهلو (پنومونی) در ماه های گذشته عنوان کرد که منجر به بروز موارد شدید بیماری، سندرم زجر تنفسی حاد و در نهایت مرگ بیمار همراه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشایع ترین علت پنومونی است که می تواند در مبتلایان باعث بروز موارد شدید پنومونی و سندرم زجر تنفسی حاد شود.

میرعنایت در ادامه افزود: این بیماری بر آلوئل ها یا حبابچه های هوایی ریه ها اثر گذاشته و باعث می شود آلوئل ها پر از چرک یا مایع شوند که در نتیجه رسیدن اکسیژن به خون با مشکل مواجه می شود.

درصورتی که اکسیژن خون کاهش یابد سلول های بدن نمی توانند به درستی کار خود را انجام دهند.

با اشاره به این مطلب که تشخیص این بیماری اغلب براساس علائم بالینی و معاینه صورت می گیرد افزود: گرافی ساده ریه یا CXRayنیز در تشخیص کمک کننده است و از اسمیر و کشت خلط هم می توان برای تشخیص عامل بروز بیماری استفاده کرد.

این فوق تخصص ریه خاطرنشان کرد: در پنومونی ناشی از کووید 19 تشخیص براساس نمونه گیری PCRحلق بینی یا نازوفارنژیال برای یافتن ویروس صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا شایع ترین علت سینه پهلو/بروز سندرم زجر تنفسی حاد

ویروس کرونا شایع ترین علت سینه پهلو/بروز سندرم زجر تنفسی حاد