مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 07:202020-11-11پزشكي

واکسن کرونای فایزر چه زمانی به ایران می رسد؟


رییس انجمن داروسازان ایران می گوید که اگر واکسن کرونا تأییدیه های جهانی برای تولید انبوه را بگیرد در بهترین حالت یک سال زمان می برد تا به دست ما برسد.

- جی پلاس ، خبر موفقیت واکسن کرونا که شرکت داروسازی فایزر آمریکا آن را تولید کرده در حالی در جهان دست به دست می شود که کرونا مرگبارترین روزها را در بسیاری از کشورها ازجمله ایران در تقویم هر روزه ثبت می کند.

همشهری نوشت، جلیل سعیدلو در این زمینه میگوید: * هم اکنون تنها خبر تولید واکسن فایزر را شنیده ایم و این خبر در حال بررسی است و تا زمانی که سازمان غذا و داروی آمریکا و مراجع بین المللی مثل سازمان جهانی بهداشت آن را تأیید نکنند نباید انتظار داشت این واکسن به عنوان داروی قطعی درمان کرونا به مرحله تولید انبوه برسد.

* درصورتی که این دارو بتواند تأییدیه های لازم را بگیرد، مراحل تولید واکسن سخت و پیچیده خواهد بود چرا که در تاریخ بشریت هیچ دارویی تا این اندازه متقاضی مصرف نداشته و هیچ شرکتی برای تامین این نیاز و تولید انبوه به مقدار تقاضای جهانی دارای زیرساخت و سرمایه گذاری کافی نیست.

* دست کم بیش از نیمی از جمعیت جهان نیازمند استفاده از این واکسن هستند بنابراین اگر همه ظرفیت های تولید واکسن در دنیا در خدمت تولید واکسن کرونا هم قرار گیرند نمی توان انتظار داشت در مدت زمانی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونای فایزر چه زمانی به ایران می رسد؟

واکسن کرونای فایزر چه زمانی به ایران می رسد؟