مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 07:002020-11-11فرهنگي

نیشخند یک دکل به مسجد تیموری


نصب آنتن موبایل مخابرات (BTS) در 120 متری مسجد جامع تاریخی شهرستان ورزنه، نه تنها باعث نقض حریم کالبدی و منظری این بنای تاریخی شده، بلکه احیای مسیر تاریخی فرهنگی این شهرستان نیز دچار مشکل کرده است.

- ایسنا/اصفهان نصب آنتن موبایل مخابرات (BTS) در 120 متری مسجد جامع تاریخی شهرستان ورزنه، نه تنها باعث نقض حریم کالبدی و منظری این بنای تاریخی شده، بلکه احیای مسیر تاریخی فرهنگی این شهرستان نیز دچار مشکل کرده است.

ورزنه، آخرین جایی است که زاینده رود از آن عبور می کند و بعد به تالاب گاوخونی می ریزد؛ شهری پر از آثار باارزش تاریخی که معروف به نگین شرق اصفهان است.

در ورزنه مسجد جامعی وجود دارد که گفته می شود بر روی بقایای یک آتشکده ساسانی بناشده، اما معماری کنونی آن به دوره تیموریان برمی گردد.

سال جاری، اداره مخابرات، اقدام به نصب یک آنتن موبایل (BTS) در حریم این مسجد تاریخی کرده است.

ایسنا از احمد شهباز، مدیر پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان ورزنه پرسید آیا پیش از نصب این دکل در حریم مسجد جامع ورزنه، اداره مخابرات از اداره میراث فرهنگی استعلام و نظرخواهی کرده است؟ و او پاسخ داد: آنتن 35 متری ای که مخابرات در 120 متری مسجد جامع ورزنه نصب کرده، نه تنها در حریم درجه یک این بنای تاریخی قرار دارد، بلکه حریم منظری آن را نیز تحت الشعاع قرار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیشخند یک دکل به مسجد تیموری

نیشخند یک دکل به مسجد تیموری