مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 06:452020-11-11سياسي

هنجارگریزی های فرمی بزرگترین زاویه پنهان شعر نیما یوشیج است


بزرگترین زاویه پنهان در بررسی شعر نیما یوشیج از لحاظ هنجارگریزی های فرمی است که من تاکنون اشاره به این موضوع را در جایی ندیده ام.

- ایسنا/خراسان رضوی مهدی آخرتی گفت: بزرگترین زاویه پنهان در بررسی شعر نیما یوشیج از لحاظ هنجارگریزی های فرمی است که من تاکنون اشاره به این موضوع را در جایی ندیده ام.

این شاعر و منتقد ادبی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت زادروز نیما یوشیج با اشاره به پنهان ماندن بسیاری از زوایای شعر نیما یوشیج از دید رسانه ها اظهار کرد: نیما خیلی از کارهای فرمی و هنجارگریزی های سبکی و زبانی را انجام داد که به معنای واقعی بررسی نشده است، به تعداد محدودی پرداختن به این مسئله را دیدم، برای مثال کتاب زبان شعر امروز از مصطفی علیپور به قسمت های کوچکی اشاره کرده اما کامل اشاره نکرده است.

در مسئله موسیقی شعر و مسائل جزیی دیگر اخوان ثالث دو کتاب با نام های بدعت ها و بدایع نیما یوشیج و عطا و لقاء نیما یوشیج را نوشته است که در آن پایش درمورد نیما کتاب وجود ندارد.

وی افزود: عادت هایی را نیما در فرم شکسته است و این موضوع فقط محدود به وزن نمی شود، وی خیلی از هنجارگریزی ها را انجام داده است.

شکل استفاده نیما از ضمیرهای متصل و منفصل نیز متفاوت بود، برای مثال می گفت که من قایقم شکسته که این به دلیل لهجه شمالی اش بوده، چرا که ما در زبان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنجارگریزی های فرمی بزرگترین زاویه پنهان شعر نیما یوشیج است

هنجارگریزی های فرمی بزرگترین زاویه پنهان شعر نیما یوشیج است