مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 06:202020-11-11اقتصادي

تغییر الگوی کشت راهکار ادامه حیات کشاورزی در منطقه سیستان است


قائم مقام مجری طرح آبرسانی دشت سیستان گفت: تغییر الگوی کشت با توجه به محدودیت های منابع آبی یکی از راهکارهای ادامه حیات کشاورزی در منطقه سیستان است.

- فریدون اشرفی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: با توجه به محدودیت های منابع آبی در کل کشور خصوصاً منطقه سیستان تغییر الگوی کشت یکی از مهم ترین راهکارهای ادامه حیات کشاورزی در شمال سیستان و بلوچستان است.

قائم مقام مجری طرح آبرسانی دشت سیستان افزود: تا دهم آذر ماه امسال 43 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سیستان از طرح آبرسانی 46 هزار هکتاری دشت سیستان آب دهی خواهد شد.

وی گفت: از اواخر شهریور تاکنون طبق برنامه کار آب دهی به 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزان 5 شهرستان حوزه سیستان از محل طرح آبیاری 46 هزار هکتاری به اتمام رسیده و به تدریج تا دهم آذرماه این سطح به 43 هزار هکتار و تا 20 آذر ماه به 45 هزار هکتار خواهد رسید.

اشرفی با اشاره به اینکه سهم آب هر بهره بردار در محل حوضچه های5 هکتاری تحویل کشاورزان می شود، افزود: در 16 ناحیه عمرانی در شهرستان های زهک، نیمروز، زابل، زهک و هامون حدود 14 هزا رو 200 حوضچه 5 هکتاری احداث شده که به زودی آبدهی همه این حوضچه ها را شاهد خواهیم بود.

وی بیان داشت: تمامی عوامل اجرایی طرح با تلاش شبانه روزی در صدد رفع نواقص بوده تا در فصل کشت پاییزه سهم آب بهره ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر الگوی کشت راهکار ادامه حیات کشاورزی در منطقه سیستان است

تغییر الگوی کشت راهکار ادامه حیات کشاورزی در منطقه سیستان است