مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 10:252020-11-10سياسي

600 هکتار زمین کشاورزی دهگلان در انتظار رهاسازی آب سد سورآل


عدم رهاسازی آب سد سورال برای 600 هکتار از اراضی پایاب سد که با تسهیلات بلاعوض سیستم آبیاری کلاسیک ثابت اجرایی شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس ازسنندج، حامد احمدی ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی که با حضور  نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی در دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت ها بخش کشاورزی شهرستان دهگلان زیاد است، اما کشاورزی از کمبود سرمایه گذاری در این بخش رنج می برد.

وی از عدم تعادل در تخصیص آب سدهای مستقر در دشت دهگلان برای کشاورزان انتقاد کرد و گفت: در ایام تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشور تنها بخش کشاورزی رشد مثبت داشته و اقتصاد در این بخش پویا و در حال رشد است.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان تصریح کرد: عدم رهاسازی آب سد سورال برای 600 هکتار از اراضی پایاب سد که با تسهیلات بلاعوض سیستم آبیاری کلاسیک ثابت اجرایی شده معضل دیگر در این حوزه است.

احمدی افزود:این پروژه آماده بهره برداری است، اما عدم رهاسازی آب سد سورال برای اراضی مذکور موجب فرسایشی شدن طرح شده است.

وی به مستهلک شدن سیستم های آبیاری تحت فشار اراضی در این شهرستان هم گریزی زد و گفت: به کشاورزانی که سال ها پیش از تسهیلات آبیاری تحت فشار استفاده کرده اند، امکان استفاده از این تسهیلات برای جایگزین نمودن سیستم های جدید فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

600 هکتار زمین کشاورزی دهگلان در انتظار رهاسازی آب سد سورآل

600 هکتار زمین کشاورزی دهگلان در انتظار رهاسازی آب سد سورآل