مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 07:552020-11-10سياسي

بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله های سایبری ندارد


یک عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات پهنای باند ارزان می شود، درباره حملات سایبری گفت: حملات سایبری ممکن است از داخل کشور یا خارج انجام شود، - یک عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات پهنای باند ارزان می شود، درباره حملات سایبری گفت: حملات سایبری ممکن است از داخل کشور یا خارج انجام شود، زیرا شبکه ملی اطلاعات به اینترنت وصل است و بر این اساس امکان حمله از خارج کشور نیز وجود دارد، اما بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله های سایبری ندارد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح شبکه ملی اطلاعات در کشور از اواخر سال 1384 مطرح و مهم ترین دلیل پیاده سازی این شبکه در آن سال کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد، اما اساس شبکه ملی از سال 1392 در شورای عالی فضای مجازی بازتعریف شد.

در سند ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات تصویب شده در سال 1395 نیز آمده که شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کل فضای مجازی، شبکه همه شبکه های کشور است.

همان زمان شورای عالی فضای مجازی در تشریح خدمات پایه کاربردی شبکه ملی اطلاعات، این خدمات را بخش غیر قابل اجتناب از این شبکه دانست که دارای جنبه ی راهبردی با مخاطب داخلی بالایی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله های سایبری ندارد

بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله های سایبری ندارد