مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 06:452020-11-10دانش

پژوهش بدون عمل در دانشگاه ها دیگر جوابگو نیست


مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر در دانشگاه فقط به پژوهش صرف بپردازیم، دیگر جوابگوی نیازهای روز جامعه نخواهیم بود.

- محمد رضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: نظام سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور شامل 5 حوزه بوده است و دانشگاه از عناصر مختلفی از جمله موضوعات فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی، روابط بین المللی و آموزش و پژوهش تشکیل شده است.

  آهنچیان توضیح داد: یکی از این حوزه های رتبه بندی و سطح بندی دانشگاه ها، موضوع پژوهش است که اخیرا هم مقوله پژوهش در دانشگاه حتی بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنابراین، در رتبه بندی دانشگاه ها از قبل موضوع پژوهش در نظر گرفته شده بود و در چند سال اخیر نگاه ها در این زمینه کمی عمیق تر شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اثبات شده که اگر در دانشگاه فقط به مقوله پژوهش صرف بپردازیم دیگر جوابگوی نیازهای روز جامعه و دانشگاه نخواهیم بود، از این رو تاکید بر پژوهش مساله محور با تمرکز بر حل نیازهای روز در کنار نگاه قبلی به پژوهش مورد توجه قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش بدون عمل در دانشگاه ها دیگر جوابگو نیست

پژوهش بدون عمل در دانشگاه ها دیگر جوابگو نیست