مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 04:352020-11-10دانش

ویروس تاجدار، پای آلمانی ها را از دانشگاه 700 ساله ی تبریز برید


مجموعه‎ی ربع رشیدی تبریز، با تاریخی 700 ساله، به عنوان شهری دانشگاهی، قدمت علم در تبریز را نشان می دهد، گفته می‎شود بیش از 10 هزار دانشجو از سرتاسر جهان در این دانشگاه کسب علم می کردند، - ایسنا/آذربایجان شرقی مجموعه‎ی ربع رشیدی تبریز، با تاریخی 700 ساله، به عنوان شهری دانشگاهی، قدمت علم در تبریز را نشان می دهد، گفته می‎شود بیش از 10 هزار دانشجو از سرتاسر جهان در این دانشگاه کسب علم می کردند، این شهر دانشگاهی همه‎ی آنچه را که برای یک شهر دانشگاهی لازم بود را داشت و به تمام زبان های زنده‏‎ی دنیا در آن تدریس می‎شد.

بهروز خاماچی در کتاب شهر من تبریز می نویسد: در خیابان عباسی در محله قدیمی باغمیشه و نزدیکی دامنه های عینالی بقایای چندین برج و قلعه و خرابه های یک عمارت کهن تاریخی به چشم می خورد که به قلعه ربع رشیدی معروف است.

این مکان روزگاری بزرگترین دانشگاه ایران و خاورمیانه بود که بیش از 700 سال از عمر آن می گذرد به طوری که حتی قلعه رشیدی یا ربع رشیدی را شهرستان رشیدی می نامیدند.

خواجه رشیدالدین فضل الله وزیر سلطان محمود غازان در محله بیلانکی باغمیشه تبریز عمارات زیبا بنا کرد که بعدا به نام خواجه رشید به ربع رشیدی معروف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس تاجدار، پای آلمانی ها را از دانشگاه 700 ساله ی تبریز برید

ویروس تاجدار، پای آلمانی ها را از دانشگاه 700 ساله ی تبریز برید