مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 22:302020-11-09اقتصادي

لرستان در رتبه دوم تولید نخود کشور/ کشت در سطح 90 هزار هکتار از اراضی دیم


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه این استان در رتبه دوم تولید نخود کشور قرار دارد، گفت: سالانه حدود 80 تا 90 هزار هکتار از اراضی دیم لرستان به کشت نخود اختصاص می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه ویدئو کنفرانس رویداد ملی ترویج نوآوری و تجارت موفق نخود دیم در لرستان، گفت: سالانه حدود 80 تا 90 هزار هکتار از اراضی دیم استان لرستان به کشت نخود اختصاص می یابد و از نظر تولید نخود دارای مقام دوم در کشور هستیم.

وی، تصریح کرد: سال گذشته 86 هزار هکتار نخود شامل 12 هزار هکتار کشت پاییزه و انتظاری و 74 هزار هکتار به صورت بهاره کشت شده است و کل تولید حدود 58 هزار تن بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: میانگین عملکرد نخود دیم کشت پاییزه در استان یک تن است اما مقدار دو تن نیز توسط کشاورزان نمونه برداشت شده است.

حسنی مقدم، مهم ترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان برای توسعه کمی و کیفی کشت نخود را استفاده از بذور اصلاح شده، کشت مکانیزه و تغییر فصل کاشت از بهار به پاییز اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در استان لرستان بذور اصلاح شده نخود دارای تنوع بالایی بوده به طوری که در حال حاضر بیش از هفت رقم نخود اصلاح شده در استان کشت می شود، افزود: بذور اصلاح شده دارای عملکرد بالایی نسبت به ارقام محلی بوده، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان در رتبه دوم تولید نخود کشور/ کشت در سطح 90 هزار هکتار از اراضی دیم

لرستان در رتبه دوم تولید نخود کشور/ کشت در سطح 90 هزار هکتار از اراضی دیم