مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 14:352020-11-09فرهنگي

سلادون های تاریخی از چین برگشتند


«ظروف سلادون» موزه ملی ایران که در کشور چین و در قالب نمایشگاهی با نام «سلادون های لونگ چوان و جهانی شدن» به نمایش درآمده بود، به موزه مادر کشور برگشت.

- ظروف سلادون موزه ملی ایران که در کشور چین و در قالب نمایشگاهی با نام سلادون های لونگ چوان و جهانی شدن به نمایش درآمده بود، به موزه مادر کشور برگشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جبرییل نوکنده - رییس کل موزه ملی ایران - در تشریح فرآیند بازگشت آثار گفت: مجموعه ای از آثار موزه ملی ایران شامل 14 قلم ظرف مشهور به سلادون که در نمایشگاهی با عنوان سلادون های لونگ چوان و جهانی شدن در کشور چین به نمایش درآمده بود، بامداد دوشنبه 28 مهر ماه به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد شد و بعد از انجام تشریفات گمرکی با همراهی یگان حفاظت به موزه ملی ایران منتقل شد.

وی درباره مد نظر قرارگرفتن محدودیت های حاصل از همه گیری کرونا گفت: آنچه این نمایشگاه را با دیگر رویدادهای مشابه متفاوت کرد، قرار گرفتن در شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا بود که خوشبختانه همه مراحل نقل و انتقال و بازگشایی جعبه ها با رعایت تمامی دستورالعمل های مرتبط و لحاظ کردن تدابیر اختصاصی برای آثار انجام شد.

او با تاکید بر این که آثار نمایشگاه پس از گذراندن دوره استراحت و قرنطینه توسط هیئت کارشناسان عالی وزارت میراث فرهنگی، گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلادون های تاریخی از چین برگشتند

سلادون های تاریخی از چین برگشتند