مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 10:102020-11-09بين الملل

آخرین فریاد پیش از صدای رگبار


«19 آبان 1333 سیدحسین فاطمی، مدیر روزنامه باختر امروز و وزیر امور خارجه دولت دکتر مصدق، بعد از ماه ها بازداشت، تیرباران شد.

» - 19 آبان 1333 سیدحسین فاطمی، مدیر روزنامه باختر امروز و وزیر امور خارجه دولت دکتر مصدق، بعد از ماه ها بازداشت، تیرباران شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: حسین فاطمی در دوران جوانی به فرانسه رفت و پس از کسب دکترای حقوق سیاسی با تز وضعیت کار در ایران از دانشگاه پاریس و اخذ دیپلم روزنامه نگاری از مدرسه هوت اهود انترناسیونال در شهریور سال 1327 به ایران بازگشت.

فاطمی در زمان اقامت خود در پاریس با برخی نشریات فارسی چاپ ایران از جمله ستاره و مرد امروز همکاری داشت و مقالات خود را از طریق پست ارسال می کرد.

یکی از وقایع این دوران که فاطمی را به شدت متأثر کرد، ترور دوستش محمد مسعود، مدیر روزنامه مرد امروز در سال 1326 و در خیابان اکباتان تهران بود.

بعدها گفته شد که حزب توده پس از درج مطلب محمد مسعود علیه اشرف، خواهر شاه، درباره خرید پالتوی پوستی گران قیمت، به ترور مسعود دست زد تا افکار عمومی خانواده سلطنتی را عامل ترور بدانند.

محمد مسعود از روزنامه نگاران رادیکالی بود که در زمان نخست وزیری احمد قوام السلطنه در روزنامه اش نوشت: برای خدمت به مملکت و جامعه تعهد می دهد یک میلیون ریال به ضارب یا ورثه کسی بپردازد که قوام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین فریاد پیش از صدای رگبار

آخرین فریاد پیش از صدای رگبار