مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 08:202020-11-09اقتصادي

اجرای 100 هکتاری طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: تاکنون 100 هکتار از طرح توسعه اراضی شیبدار در این استان اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علی باقرزاده همایی در خصوص طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در این استان اظهار کرد: ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها، استفاده بهینه از آب و خاک و مدیریت رواناب، کاهش خسارت سیل و کنترل رواناب و افزایش سطح تولیدات باغی از مهمترین اهداف ایجاد باغها در اراضی شیبدار می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان همچنبن در خصوص شناسایی، مکان یابی، استعدادیابی جهت طرح توسعه باغات در اراضی شیبدارابراز داشت: طبق بررسی های اولیه اراضی مناطق کوهستانی سیاهو، فارغان، کوهشاه احمدی، بستک و بشاگرد قابلیت اجرای این طرح را داشته که مطالعه برای شناسایی و مکان یابی توسط مدیریت باغبانی سازمان انجام شده است.

باقرزاده در ادامه تصریح کرد: برای احیاء اراضی در شرایط فعلی بایستی از گونه هایی همچون انجیر (بومی)، انگور، انار بومی ،گیاهان دارویی، کنار پیوندی و سپستان استفاده شود که نیاز آبی خیلی کم و ارزش اقتصادی بالایی دارند.

وی همچنین عنوان داشت: از سال گذشته تاکنون  100 هکتار از طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در مناطق حاجی آباد و سیاهو بندرعباس اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 100 هکتاری طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار

اجرای 100 هکتاری طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار