مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 06:352020-11-09پزشكي

شناسایی 145 بیمار مبتلا به مالاریا در سراوان/مرگ ناشی از مالاریا نداریم


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طی 7 ماهه امسال در شهرستان سراوان 145 بیمار مبتلا به مالاریا شناسایی شده که غالبا اتباع خارجی بوده و تعداد زیادی درمان شدند.

- سید مهدی طباطبایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان با بیان اینکه ورود و خروج غیرقانونی اتباع بیگانه از مبادی غیرقانونی یکی از  عوامل شیوع و بروز بیماری های واگیر به ویژه مالاریا است اظهار کرد: سراوان نقطه عطف مبارزه با مالاریا در استان سیستان و بلوچستان است و با توجه به مرزهای متعدد تمرکز خودمان را به کنترل مالاریا در این منطقه اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: طی 7 ماه گذشته 173 بیمار مبتلا به مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی شده اند که بیش از 84 درصد آن وارده بوده است.

این مسؤول گفت: همکاران ما در پست های مراقبت مرزی مک سوخته، حق آباد و گراوانی در سراوان و همچنین در پست مراقبت مرزی میل 72 خدمات گسترده ای در راستای کنترل مالاریا ارائه می دهند و با استفاده از کیت های تشخیص سریع بیماری به محض شناسایی موارد مبتلا اقدامات سریع درمانی را برای آنان انجام می دهند و سالهاست که مرگ ناشی از مالاریا نداریم.

وی افزود: در شهرستان سراوان به تنهایی 145 مورد مالاریا  شناسایی شده اند که غالبا اتباع خارجی بوده اند و تعداد زیادی درمان و عده ای نیز تحت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 145 بیمار مبتلا به مالاریا در سراوان/مرگ ناشی از مالاریا نداریم

شناسایی 145 بیمار مبتلا به مالاریا در سراوان/مرگ ناشی از مالاریا نداریم