مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 13:252020-11-08سياسي

نهادینه شدن فرهنگ سازش از عواید شوراهای حل اختلاف است


رییس کل دادگستری استان فارس، ایجاد شوراهای حل اختلاف را منتهی به نتایجی اثربخش در کاهش حجم پرونده های قضایی و مصالحه در بسیاری از پرونده ها دانست و یکی از عواید این تشکیلات را نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه عنوان کرد.

- ایسنا/فارس رییس کل دادگستری استان فارس، ایجاد شوراهای حل اختلاف را منتهی به نتایجی اثربخش در کاهش حجم پرونده های قضایی و مصالحه در بسیاری از پرونده ها دانست و یکی از عواید این تشکیلات را نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در مراسم بزرگداشت روز شوراهای حل اختلاف، گفت: شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مدنی و مردم محور برآمده از بطن جامعه نقش بسیار مهمی در نظام دادرسی و در حوزه قضازدایی و عدالت سازشی و ترمیمی ایفا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دادگستری فارس، موسوی ختم بسیاری از پرونده ها به مصالحه را نتیجه نهادینه شدن فرهنگ گذشت، صلح و سازش به همت شوراهای حل اختلاف دانست و با یادآوری اینکه در فارس این شوراها آبان 81 آغاز به کار کرد، گفت: این نهاد از طی هفده سال فعالیت، سالانه 3 میلیون و 500 هزار ورودی پرونده داشته و بیش از 50 درصد بار دادگستری را بر دوش می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهادینه شدن فرهنگ سازش از عواید شوراهای حل اختلاف است

نهادینه شدن فرهنگ سازش از عواید شوراهای حل اختلاف است