مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 12:102020-11-08سياسي

ضعف سواد رسانه ای، جامعه ما را در بحران ها با چالش مواجه می کند


رییس سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی تصریح کرد: با وجود آن که در دوران پاندمی کرونا شاهد هجوم اخبار و اطلاعات ساختگی با هدف مهندسی افکار عمومی بودیم، - ایسنا/قم رییس سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی تصریح کرد: با وجود آن که در دوران پاندمی کرونا شاهد هجوم اخبار و اطلاعات ساختگی با هدف مهندسی افکار عمومی بودیم، اما هنوز اقدامی جدی در زمینه ارتقای دانش و مهارت سواد رسانه ای در سطح عموم صورت نگرفته که این موضوع در بحران ها، جامعه ما را با چالش جدی مواجه می کند.

دکتر حسن بشیر امروز طی سخنانی در افتتاحیه این همایش که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: امروزه کلان مفهوم سواد رسانه ای و اطلاعاتی در سطح جهان به یک گفتمان اساسی و غالب تبدیل شده است.

این موضوع اگرچه در ایران با تاخیر وارد ادبیات علمی و به طور کلی سطوح مختلف جامعه شده اما می توان گفت که در حال تبدیل شدن به یک گفتمان عمومی است که این خود نشان دهنده ی فهم علمی و عمومی لایه های مختلف جامعه از این مبحث مهم و ضرری است.

وی افزود: پیش از این دو همایش در باب این موضوع ضروری برگزار شده که در همایش های اول و دوم، افتخار همکاری در سطح کمیته علمی را داشتم و اکنون نیز در قالب مسئولیت سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی در خدمت همه دلسوزان و فعالان این حوزه هستم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف سواد رسانه ای، جامعه ما را در بحران ها با چالش مواجه می کند

ضعف سواد رسانه ای، جامعه ما را در بحران ها با چالش مواجه می کند