مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 06:452020-11-08اقتصادي

حیف و میل شدن گوجه فرنگی صادراتی در مرز پرویزخان


کارشناس مسئول قرنطینه گیاهی مرز پرویزخان گفت: صادرکنندگان به محض آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی و سود بالای آن، بلافاصله بدون توجه به ظرفیت بازار عراق اقدام به حمل محموله های صادراتی به طرف مرز کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، در روزهای گذشته فیلم و تصاویری در فضای مجازی از معطل شدن کامیون صادراتی گوجه فرنگی در مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین منتشر شد که این معطلی سبب از بین رفتن این محصول آب بر که برای هر هکتار آن 8 هزار مترمکعب آب مصرف می شود، شده است.

سیدیونس ابراهیمی زاده کارشناس مسئول قرنطینه گیاهی مرز پرویزخان، در مورد دلایل امحای گوجه فرنگی صادراتی، اظهار داشت: در مورخه 25 مهرماه امسال که عوارض گوجه فرنگی از طرف اقلیم کردستان عراق برداشته شد و صادرات این محصول آزاد شد، چون در روز اول کیلویی 20-15 هزار تومان سود داشت، متأسفانه صادرکنندگان بدون توجه به ظرفیت های تخلیه و بارگیری گمرکات دو طرف ایرانی و عراقی مرز پرویزخان اقدام به کشاندن یک هزار و 100 کامیون گوجه فرنگی طی سه روز به مرز کردند.

وی ادامه داد: دلایلی از جمله مسافت طولانی مبدأ بارگیری تا مرز، گرمای هوا و بارگیری در کامیون عراقی غیریخچالی و بدون پوشش چادر، تا رسیدن به گمرک عراق دچار افت کیفیت شده و البته طرف عراقی نیز با اهمال کاری یکی دو روز محموله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیف و میل شدن گوجه فرنگی صادراتی در مرز پرویزخان

حیف و میل شدن گوجه فرنگی صادراتی در مرز پرویزخان