مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 05:002020-11-08اقتصادي

خروج حجم قابل توجه برنج گیلان از چرخه ضایعات


مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با تجهیز کارخانه های شالیکوبی استان طی یک دهه گذشته موفق شدیم 40 هزار تن برنج استان را از چرخه ضایعات خارج کنیم.

- ایسنا/گیلان مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با تجهیز کارخانه های شالیکوبی استان طی یک دهه گذشته موفق شدیم 40 هزار تن برنج استان را از چرخه ضایعات خارج کنیم.

قاسم جوادزاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با توسعه صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی می توان باعث رونق و توسعه بخش کشاورزی شد، گفت: تجهیز و نوسازی کارخانه های سنتی می تواند تا حد زیادی از دورریز ضایعات کشاورزی بکاهد و ارزش افزوده تولید این محصول را به کشاورزان برگرداند.

وی افزود: گیلان یکی از دو استان قطب تولیدکننده برنج کشور است و هم اکنون 1425 کارخانه شالیکوبی در استان فعالیت دارند که 520 واحد از این کارخانه ها تجهیز، نوسازی و به روزرسانی شده اند.

جوادزاده ادامه داد: نوسازی این تعداد از کارخانه های شالیکوبی موجب شده است که 40 هزار تن برنج استان از چرخه ضایعات خارج شود.

وی تصریح کرد: در مجموع کارخانه های شالیکوبی گیلان ظرفیت تبدیل 600 تن برنج را دارند و به طور میانگین هرساله برنامه داریم 30 واحد شالیکوبی در استان نوسازی شود و به این ترتیب به طور میانگین هر ساله از ضایعات برنج گیلان 3 تا 4 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج حجم قابل توجه برنج گیلان از چرخه ضایعات

خروج حجم قابل توجه برنج گیلان از چرخه ضایعات