مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 13:502020-11-07پزشكي

چگونه کودک و نوجوانمان را از خودکشی حفظ کنیم؟


طبق اعلام انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان، اقدام به خودکشی و آسیب به خود در کودکان و به ویژه نوجوانان تمام جوامع و کشورها دیده می شود.

همچنین ممکن است این اقدام در موقعیت های بحرانی مانند همه گیری کرونا و افزایش فشارهای روانی و .

- .

افزایش یابد، از این رو نظام های بهداشتی و درمانی در بسیاری از کشورها راهبردهایی را برای پیشگیری از خودکشی اتخاد کرده اند که از جمله آن ها آموزش همگانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان به والدین برای پیشگیری از خودکشی در کودکان و نوجوانان توصیه هایی کرده است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

یکی از راهبردهای اولیه برای پیشگیری از خودکشی کودکان و نوجوانان کاربرد آموزش همگانی درباره شناخت عوامل خطر، روش های پیشگیری، شناسایی کودکان و نوجوانان در معرض خطر و شیوه های کمک گرفتن از مراکز تخصصی است.

به گفته این انجمن، خودکشی برآیند تاثیر عوامل مختلف زیستی، روانشناختی و اجتماعی است و معمولا به یک دلیل خاص اتفاق نمی افتد بنابراین ضروریست عواملی که برخی نوجوانان را در خطر اقدام به خودکشی قرار می دهد را بشناسیم و برای کاهش آن اقدام کنیم.

بسیاری از نوجوانانی که دست به خودکشی می زنند به یک بیماری روانپزشکی زمینهای مانند افسردگی مبتلا هستند و به همین دلیل برای کنار آمدن و سازگاری با تنش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه کودک و نوجوانمان را از خودکشی حفظ کنیم؟

چگونه کودک و نوجوانمان را از خودکشی حفظ کنیم؟