مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 06:202020-11-07پزشكي

آیا افرادی که زیاد سرما می خورند، در برابر کووید مقاوم ترند؟


نتایج یک تحقیق از محققان دانشگاه روچستر نشان می دهد که سرماخوردگی هایی که سال ها پیش تجربه کرده اید، ممکن است محافظی دربرابر کووید-19 باشد.

- ایسنا/اصفهان نتایج یک تحقیق از محققان دانشگاه روچستر نشان می دهد که سرماخوردگی هایی که سال ها پیش تجربه کرده اید، ممکن است محافظی دربرابر کووید-19 باشد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که سرماخوردگی هایی که فرد در گذشته به آن مبتلا شده است، می تواند محافظی در ابتلا به کووید19 باشد.

این مطالعه که توسط متخصصان بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر تألیف شده، همچنین نشان می دهد که ایمنی در برابر کووید19 احتمالاً به مدت طولانی شاید حتی یک عمر هم می تواند ادامه یابد.

این مطالعه که در mBio منتشر شده است، نشان می دهد ویروس ایجاد کننده که عامل بیماری SARS-CoV-2، سلول های بی حافظه را تحریک می کند.

عملکرد این سلول ها که سلول های ایمنی با عمر طولانی هستند، به این صورت است که عوامل بیماری زا را شناسایی و برای ایجاد نابودی آنها آنتی بادی ایجاد می کنند.

دفعه بعدی که این پاتوژن سعی در ورود به بدن دارد، سلول های B حافظه می توانند حتی سریعتر برای رفع عفونت عمل کنند.

از آنجا که سلول های B حافظه می توانند دهه ها زنده بمانند، می توانند از بازماندگان کووید19 به مدت طولانی در برابر عفونت های بعدی محافظت کنند، اما تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا افرادی که زیاد سرما می خورند، در برابر کووید مقاوم ترند؟

آیا افرادی که زیاد سرما می خورند، در برابر کووید مقاوم ترند؟