مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 14:052020-11-06اقتصادي

ظرفیت آبشیرین کن های هرمزگان در 7 سال اخیر 10 برابر شد


معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در سال 92 تمام ظرفیت آبشیرینکن های هرمزگان تنها هشت میلیون متر مکعب بود که تا پایان امسال این رقم به 90 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، قاسم تقی زاده خامسی امروز در یک گفت وگوی رسانه ای در بیان خدمات دولت در زمینه توسعه زیرساخت های حوزه آب در جنوب کشور اظهار کرد: ساخت آبشیرین کن ها در دنیای امروز مورد توجه جدی قرار دارد و حتی کشورهایی که از بارندگی خوبی در طول سال برخوردار هستند، باز هم به ظرفیت آبشیرین کن ها به عنوان منابعی پایدار نگاه می کنند و از آن بهره می برند.

وی با بیان این که در 7 سال اخیر 54 واحد آبشیرین کن در نواحی ساحلی جنوب کشور ساخته شده است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده ایم که 23 واحد آبشیرین کن دیگر را نیز که اکنون در دست ساخت هستند، تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: اکنون در کشور 72 آبشیرین کن فعال داریم.

تقی زاده خامسی عنوان داشت: کل ظرفیت تولید آبشیرین در هرمزگان در سال 92 معادل 15 میلیون مترمکعب بود اما اکنون این ظرفیت به 90 میلیون مترمکعب رسیده است و با تکمیل فازهای مختلف آبشیرین کن یک میلیون مترمکعبی، این رقم جهشی بزرگ تر خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت آبشیرین کن های هرمزگان در 7 سال اخیر 10 برابر شد

ظرفیت آبشیرین کن های هرمزگان در 7 سال اخیر 10 برابر شد