مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 09:552020-11-06سياسي

طرح سوالات کنکور سال های قبل از انقلاب توسط ریاضیدان یزدی


نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه یزد از دکتر «محمّدعلی قینی» به عنوان یکی از مشاهیر برجسته ریاضی یزد یاد کرد که سال های متمادی از طراحان سئوالات کنکور سراسری بود.

- ایسنا/یزد نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه یزد از دکتر محمّدعلی قینی به عنوان یکی از مشاهیر برجسته ریاضی یزد یاد کرد که سال های متمادی از طراحان سئوالات کنکور سراسری بود.

حسین مسرت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان این که قینی در سال 1300 هجری شمسی در شهر یزد به دنیا آمد و از اعقاب استاد حسن حدّاد بود، گفت: این چهره شهیر یزدی تحصیلات ابتدایی خود را در یزد گذراند و در سال 1317 هجری شمسی با احراز رتبه ی اوّل در کل کشور، موفق به دریافت نشان علمی درجه ی یک و اخذ دیپلم شد و به استخدام اداره عدلیه (دادگستری) درآمد.

وی خاطرنشان کرد: مسرت ضمن کارهای اداری، به تدریس ریاضیات هم مشغول بود و در سال 1330 هجری شمسی با کسب مقام نخست کنکور، وارد دانشگاه شد و در اثر ذوق و استعدادی که داشت، در سال 1333 هجری شمسی به عنوان شاگرد اوّل، کارشناسی ریاضی را دریافت کرد و بعد از بازگشت به یزد به شغل دبیری پرداخت.

مسرت گفت: قینی در سال 1335هجری شمسی با بورس دانشگاه تهران به بلژیک عزیمت و کارشناسی ارشد آمار و دکترای مکانیک را با درجه ی ممتاز از دانشگاه دولتی بروکسل دریافت کرد و پس از بازگشت، در سال 1338 در دانشگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح سوالات کنکور سال های قبل از انقلاب توسط ریاضیدان یزدی

طرح سوالات کنکور سال های قبل از انقلاب توسط ریاضیدان یزدی