مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 05:502020-11-06بين الملل

سازمان ملل 6 قطعنامه به نفع فلسطین تصویب کرد


کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه 6 قطعنامه به نفع فلسطین تصویب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا از القدس العربی، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به کمیته ویژه مسائل سیاسی و پایان دادن به استعمارگری معروف است به 6 قطعنامه فلسطین در خصوص کمک به آوارگان فلسطینی، محکومیت شهرک‌سازی‌ها، آنروا و نقض حقوق فلسطینیان از سوی اسراییل، رأی داد.

براساس این گزارش، قطعنامه نخست مربوط به فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) بود که 151 کشور به آن رأی مثبت و 9 کشور رأی ممتنع دادند.

قطعنامه دوم درخصوص ارائه کمک به آوارگان فلسطینی است که کشور153 رأی موافق، 2 کشور رأی مخالف و 12 کشور نیز رأی ممتنع دادند.

همچنین قطعنامه سومی که در کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد، مربوط به حفظ اموال و دارایی‌های آوارگان فلسطینی است که 151 کشور به آن رأی موافق، 6 کشور رأی مخالف و هشت کشور رأی ممتنع دادند.

قطعنامه چهارم درخصوص شهرک‌های اسراییلی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی است که با رأی موافق 142 کشور، مخالفت هفت کشور و رأی ممتنع 14 کشور تصویب شد.

قطعنامه پنجم درباره اقدامات اسراییل در نقض حقوق ملت فلسطین در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی است که 183 کشور به آن رأی موافق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل 6 قطعنامه به نفع فلسطین تصویب کرد

سازمان ملل 6 قطعنامه به نفع فلسطین تصویب کرد