مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 08:252020-11-05سياسي

کشف یک خمره تاریخی در ابراهیم آباد اراک


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: یک خمره مربوط به دوره سلجوقیان در ابراهیم آباد کهنه کشف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی مصطفی مرزبان اظهار کرد: به دنبال فعالیت های کشاورزی در محوطه ابراهیم آباد کهنه یک خمره دوره سلجوقی سر از خاک بیرون آورده شد.

وی افزود: این خمره در پی انجام شخم زنی در محوطه ابراهیم آباد کهنه و اطلاع رسانی از طرف مسئولین محلی مورد بررسی قرار گرفت و با تمام جزییات طی باز کردن اطراف آن و یک فعالیت باستان شناسی یک روزه از زیر خاک بیرون کشیده شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: محوطه ابراهیم آباد کهنه یکی از محوطه های تاریخی استان مرکزی است که آثاری از دوره آل بویه تا صفوی را در خود دارد.

مرزبان ادامه داد: هرچند بخش عمده این محوطه توسط اهالی در اوایل سال های دهه 70 تسطیح شده است، با این وجود محوطه و گورستان کنار آن مربوط به دوره تیموری و صفوی قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی کشور را دارد از این رو مستندسازی، تهیه پرونده ثبتی و ثبت اثر مذکور در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

  اسماعیل شراهی باستان شناس اداره کل نیز در این باره می گوید: خمره مذکور با لعاب گلی نخودی رنگ و تزیینات افزوده مارپیچی دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک خمره تاریخی در ابراهیم آباد اراک

کشف یک خمره تاریخی در ابراهیم آباد اراک