مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 07:302020-11-05فرهنگي

روایت سیف الله صمدیان از خواهر و مادر سینمای ایران در ژاپن


خانم شهره گلپریان، نه تنها نقش خواهرانه بلکه مادرانه و هم وطنانه برای ترویج سینمای ایران در ژاپن داشته و دارد.

- روایت سیف الله صمدیان از "خواهر و مادر سینمای ایران" در ژاپن سیف الله صمدیان گفت: خانم شهره گلپریان، نه تنها نقش خواهرانه بلکه مادرانه و هم وطنانه برای ترویج سینمای ایران در ژاپن داشته و دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبری از سوی سفارت ژاپن در ایران اعلام شد که دولت ژاپن به شهره گلپریان فعال سینمای ایران ، نشان خورشید تابان ، انوار زرین و سیمین اش را اهدا کرده است.

هر کدام از سینماگران ایران که در سال های دور و نزدیک راهی سرزمین رویایی ژاپن، به بهانه نمایش فیلم هایشان یا ساخت فیلم شده باشند، قطعا او را می شناسند چون او تنها کسی است که آنجا، با ترجمه زبان سخت ژاپنی، همراه شان بوده است و تلاش کرده تا در مدت اقامت هر ایرانی در ژاپن، خاطره خوبی را برایش رقم بزند.

او شخصی است که در سال های پس از انقلاب نیز، به دلیل ترجمه بسیاری از سریال های ژاپنی ، ایرانی ها را به سرزمین شمالی و هانی کو ها برده است و در سال های اخیر در تولید فیلم فرش باد ، دونده کمال تبریزی ، مثل یک عاشق عباس کیارستمی، کات امیر نادری حضور موثری داشته است و فیلم مهمان خانه ماه نو اخیرا به تهیه کنندگی مشترک ایران و ژاپن، با همراهی او ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سیف الله صمدیان از خواهر و مادر سینمای ایران در ژاپن

روایت سیف الله صمدیان از خواهر و مادر سینمای ایران در ژاپن