مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 06:502020-11-05اقتصادي

کنترل بیولوژیک آفات در بیش از 1300 هکتار از اراضی تربت جام


مدیر جهاد کشاورزی تربت جام، از اجرای ردیابی و کنترل بیولوژیک آفات در بیش از 1300 هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان تربت جام خبر داد.

- علیرضا عرفانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آفات و بیماریهای گیاهی خسارات عمده ای به محصولات کشاورزی در کشور وارد می کند که برای کنترل آن معمولا از سموم شیمیایی به صورت گسترده استفاده می شود زیرا علاوه برتحمیل هزینه های فراوان، موجب آلودگی محیط زیست می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام اظهار کرد: استفاده از موجودات زنده به عنوان عامل کنترل بیولوژیک، یکی از روشهای نوین در مبارزه باآفات و بیماریهای گیاهی است و کاربرد آن نیز یکی از سالمترین و کار آمدترین روشها است.

وی درادامه بیان کرد: کنترل بیولوژیک ممکن است با دخالت هدفمند انسان صورت پذیرد و یا نتیجه عملی یک نیروی طبیعی خودجوش باشد و یا ممکن است برای پایین آوردن جمعیت آفت مزارع یا جنگلها و یا برای تعدیل ناهماهنگی های به وجود آمده در اثر ورود یک عامل جدید به یک محیط طبیعی صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با اشاره به مزایای کنترل بیولوژیکی، حرکت در راستای توسعه پایدار کشاوری، اثرات تخریبی کمتراین روش در محیط زیست نسبت به روش های فیزیکی و شیمیایی، کاهش نسبی آلودگی محیط زیست، امکان افزایش محصول با منابع موجود، کاهش احتمال ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل بیولوژیک آفات در بیش از 1300 هکتار از اراضی تربت جام

کنترل بیولوژیک آفات در بیش از 1300 هکتار از اراضی تربت جام