مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 06:352020-11-05اقتصادي

شرایط بهره مندی از مزایای دوره کارورزی+ مبلغ کمک هزینه


بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی حدود 135 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی ثبت نام کرده و واجد شرایط شناخته شده و 9127 بنگاه مشمول معافیت بیمه ای قرار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در راستای فراهم کردن فرصتهای اشتغال و کسب مهارت برای کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، وزارت کار طرح کارورزی را در دستور کار قرار داده است.

این طرح یکی از برنامه های مهم دولت در راستای تحرک بازار کار و اشتغالزایی برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاهی به شمار می رود و هدف از اجرای آن، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب وکار فارغ التحصیلان دانشگاهی، تسهیل در ورود جوانان به بازار کار و کاهش هزینه بکارگیری نیروی کار توسط کارفرما است.

کارشناسان با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح کارورزی معتقدند این طرح فرصت آشنایی افراد با محیط کار را فراهم کرده و در صورت انتقال دانش و مهارت به جذب کارجویان در واحدهای اقتصادی منجر می شود.

گزارش سامانه سیاست های فعال بازار کار از آخرین آمار متقاضیان اجرای دوره کارورزی نشان می دهد که تا نیمه اول آبان ماه، 134 هزار و 991 نفر ثبت نام و واجد شرایط شناخته شده اند که از این تعداد 45 هزار و 749 نفر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط بهره مندی از مزایای دوره کارورزی+ مبلغ کمک هزینه

شرایط بهره مندی از مزایای دوره کارورزی+ مبلغ کمک هزینه