مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 06:052020-11-05فرهنگي

تاسیس موزه ملی حصیر در گیلان


رییس میراث فرهنگی رشت از راه اندازی موزه ملی حصیر در روستای فشتکه خبر داد و گفت: موزه ملی حصیربافی به عنوان قدیمی ترین صنایع دستی بومی و کهن ترین دست بافته استان گیلان در روستای فشتکه(روستای ملی حصیربافی) تاسیس می شود.

- ایسنا/گیلان رییس میراث فرهنگی رشت از راه اندازی موزه ملی حصیر در روستای فشتکه خبر داد و گفت: موزه ملی حصیربافی به عنوان قدیمی ترین صنایع دستی بومی و کهن ترین دست بافته استان گیلان در روستای فشتکه(روستای ملی حصیربافی) تاسیس می شود.

ایمان سهیلی در گفت وگو با ایسنا از راه اندازی موزه ملی حصیربافی در رشت خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 1000 هنرمند رشته حصیربافی در شهرستان رشت فعال هستند که 700 هنرمند در بخش خمام و به ویژه در روستای فشتکه کار حصیربافی انجام می دهند.

رییس میراث فرهنگی شهرستان رشت با اشاره به اینکه روستای فشتکه به عنوان روستای ملی حصیربافی در فهرست آثار ملی ثبت شده است، افزود: لازمه جهانی شدن هنر حصیربافی راه اندازی موزه ای برای معرفی بیشتر این هنر است، براین اساس برنامه ریزی های لازم در راستای معرفی، توسعه و ترویج حصیربافی و رشته های صنایع دستی وابسته به حصیر و همچنین جذب گردشگر، تقویت توان اقتصادی هنرمندان این رشته انجام گرفته و مقرر شده موزه ملی حصیر در روستای فشتکه شهرستان رشت تاسیس شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیس موزه ملی حصیر در گیلان

تاسیس موزه ملی حصیر در گیلان