مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 14:402020-11-04اقتصادي

اتصال راه آهن ایران به افغانستان تا دو هفته دیگر


معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در راستای تلاش دولت برای تکمیل کریدورهای ترانزیتی و افزایش مسیرهای ریلی بین‌المللی، راه‌آهن خواف- هرات تا دو هفته دیگر افتتاح می‌شود.

«عباس خطیبی» روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره جدیدترین پروژه‌های ریلی در آستانه تکمیل و افتتاح، افزود: پروژه راه‌آهن خواف- هرات به زودی افتتاح شده و تا پایان همین ماه راه‌آهن ایران به راه آهن افغانستان متصل می شود.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از ابتدا تکمیل کریدورهای ترانزیتی و ارتباط با همسایگان را از اولویت برنامه های خود قرار داده بود، در این راستا تلاش کرد مرزهای ریلی کشور را گسترش دهد.

به گفته خطیبی، افتتاح مرز ریلی سرخس و تلاش برای ساخت راه آهن شلمچه به بصره که راه آهن ایران را به عراق متصل می‌کند، از جمله برنامه های دولت برای گسترش ارتباطات ریلی بین المللی است.

وی ادامه داد: از سال 96 تا 98 با اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی، سهم ریل را در حمل و نقل کشور گسترش دادیم و توانستیم تا 60درصد بیشتر از دولت های گذشته به مسیرهای ریلی کشور اضافه کنیم.

خطیبی افتتاح راه آهن همدان، کرمانشاه، رشت، بستان آباد و ارومیه را مثال زد و گفت: ظرف مدت دو سال و با فعال نگه داشتن همه کارگاه‌ها 5 مرکز استان را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال راه آهن ایران به افغانستان تا دو هفته دیگر

اتصال راه آهن ایران به افغانستان تا دو هفته دیگر