مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 12:502020-11-04ورزشي

خفاش ها می توانند آینده را ببینند!


تحقیقات جدید نشان داده است که خفاش ها می توانند آینده را پیش بینی کنند، هر چند که مثلا نمی توانند بگویند چه تیمی جام جهانی بعدی را خواهد برد! اما توانایی چشمگیری در زمینه ردیابی شکار خود و پیش بینی حرکت آن دارند.

- تحقیقات جدید نشان داده است که خفاش ها می توانند آینده را پیش بینی کنند، هر چند که مثلا نمی توانند بگویند چه تیمی جام جهانی بعدی را خواهد برد! اما توانایی چشمگیری در زمینه ردیابی شکار خود و پیش بینی حرکت آن دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، محققان دریافه اتند که خفاش ها در یک جنبه خاص از دیدن آینده کاملاً ماهر هستند و آن، یافتن مکان طعمه و در واقع، وعده غذایی شان است.

خفاش ها توانایی محاسبه مکانی که طعمه هایشان در آن در حال حرکت هستند را بر اساس مدل های پیش بینی خود متکی بر پیش بینی مکان احتمالی طعمه از پژواک امواج صوتی دارند.

این مدل سازی چنان محکم است که خفاش ها می توانند محل شکار خود را حتی اگر پشت موانعی مانند درختان پنهان شده باشند، ردیابی کنند.

مدل سازی پیش بینی حرکت اشیاء در حیوانات، زمینه ای است که به شدت مورد مطالعه قرار گرفته است و یافته های منتشر شده در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences برای اولین بار است که این پدیده را در حس شنوایی بررسی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خفاش ها می توانند آینده را ببینند!

خفاش ها می توانند آینده را ببینند!