مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 11:552020-11-04پزشكي

نقش نمک دریا در ایجاد سرطان


مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: نمک دریا نمکی تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی ها از جمله فلزات سنگین مانند سرب، ارسنیک و .

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: نمک دریا نمکی تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی ها از جمله فلزات سنگین مانند سرب، ارسنیک و .

بوده که خطر سرطانزایی آن به اثبات رسیده است.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: علاوه برداشتن ناخالصی ها، نمک دریا دارای میزان کم ید و یا حتی فاقد ید است که نیاز روزانه به ید را تامین نمی کند و نرسیدن ید کافی به بدن با عوارض بی شماری شامل گواتر، ناهنجاری های مادرزادی، افزایش موارد سقط ومرده زایی، هیپوتیروییدی مادرزادی، کر و لالی مادرزادی و کاهش بهره هوشی همراه است.

وی با اشاره با باور نادرست مردم در این خصوص که نمک دریا می تواند املاحی مانند منیزیم و کلسیم را تامین کند، گفت: در مقداری که نمک باید مصرف شود (کمتر از 5 گرم درروز)، مقدار کلسیم و منیزیمی که به بدن می رساند آنقدر ناچیز است که کاملا قابل چشم پوشی است ضمن اینکه، این املاح را از سایر منابع غذایی می توان دریافت کرد.

علیزاده اظهارکرد: وزارت بهداشت طی 20 سال گذشته برای کاهش شیوع گواتر و اختلالات ناشی از کمبود ید، سیاست افزودن ید به نمک های خوراکی را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش نمک دریا در ایجاد سرطان

نقش نمک دریا در ایجاد سرطان