مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 10:402020-11-04اجتماعي

بامداد پنج شنبه رصد بارش شهابی ثوری را از دست ندهید


مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: بارش شهابی ثوری جنوبی بامداد پنج شنبه (15آبان) تا قبل از روشنایی آسمان در سراسر ایران با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

- جی پلاس، مسعود عتیقی گفت: یکی از بارش های سالیانه بارش شهابی ثوری است که در دو گروه ثوری جنوبی و ثوری شمالی از آن یاد می شود.

کانون این بارش که بر اساس نام آن در صورت فلکی ثور (گاو) قرار دارد با فاصله یک هفته از یکدیگر رخ می دهد که اولی بارش ثوری جنوبی است و دیگری بارش ثوری شمالی نامیده می شود و تفاوت این دو تنها در موقعیت قرارگیری کانون بارش است.

ایرنا نوشت؛ وی ادامه داد: کانون بارش ثوری جنوبی با فاصله بیشتر از خوشه پروین قرار دارد، اما کانون بارش ثوری شمالی در کنار خوشه پروین است.

در بارش شهابی ثوری به رغم اطلاق نام بارش شهابی به این رویداد، متوقع مشاهده شهاب های زیادی نیستیم و 5 تا 10 شهاب در ساعت در این بارش مشاهده می شود.

عتیقی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های این بارش آذرگوی های شاخص آن است که رصدگران را به یاد بارش شهابی پرساووشی در میانه فصل تابستان می اندازد.

بازه زمانی مشاهده شهاب های این بارش از اواخر مهر آغاز و در طول آبان ماه ادامه دارد و اوایل آذر این دوره به پایان می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بامداد پنج شنبه رصد بارش شهابی ثوری را از دست ندهید

بامداد پنج شنبه رصد بارش شهابی ثوری را از دست ندهید