مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 10:152020-11-04دانش

نشست مقاله خوانی «نانو کاتالیست ها» برگزار می شود


انجمن علمی دانشجویی علوم و فناوری نانو دانشگاه صنعتی شریف، درپی ارتقا سطح علمی دانشجویان، نشست مقاله خوانی «نانومواد و کاتالیست ها» از سلسله جلسات مقاله خوانی با موضوعات فناوری نانو و کاربردها را برگزار می کند.

- انجمن علمی دانشجویی علوم و فناوری نانو دانشگاه صنعتی شریف، درپی ارتقا سطح علمی دانشجویان، نشست مقاله خوانی نانومواد و کاتالیست ها از سلسله جلسات مقاله خوانی با موضوعات فناوری نانو و کاربردها را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، کاتالیست، گونه ای است که سرعت واکنش را افزایش می دهد.

هدف شمیدانان، تولید کاتالیست هایی با فعالیت و بازده بالا، گزینش پذیری کامل، قابلیت جداسازی و بازیابی از مخلوط واکنش، مصرف انرژی کم و عمر بالا است.

نانوکاتالیست ها موادی مهم در فرایندهای شیمیایی، تولید انرژی، صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی محسوب می شوند.

تبدیل نفت خام، زغال سنگ و گاز طبیعی به سوخت ها و تولید محصولات متنوع پتروشیمی و شیمیایی و کنترل انتشار منوکسید کربن، هیدروکربن ها و منوکسید نیتروژن براساس فناوری های کاتالیستی انجام می شود.

با رشد صنایع استفاده از کاتالیست های موثرتر در صنایع شیمیایی و محیط زیست برای کاهش آلودگی محیط و هزینه تولید اهمیت روزافزون یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست مقاله خوانی «نانو کاتالیست ها» برگزار می شود

نشست مقاله خوانی «نانو کاتالیست ها» برگزار می شود