مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 06:452020-11-04بين الملل

همکاری فرانسه با عراق در جنگ علیه ایران به روایت تاریخ


شب هفتم آوریل 1979 قرار بود که یک گروه کماندویی اسراییلی به کارخانه دریایی «سین سورمر» در فرانسه وارد شوند و در گنبدی که قرار بود راکتور عراق را در خود جای دهد، - شب هفتم آوریل 1979 قرار بود که یک گروه کماندویی اسراییلی به کارخانه دریایی سین سورمر در فرانسه وارد شوند و در گنبدی که قرار بود راکتور عراق را در خود جای دهد، خرابکاری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توافق همکاری فرانسه و عراق در 19 نوامبر 1975، در بغداد، به امضا رسید.

آمریکا که همیشه به عراق به چشم مرید اتحاد جماهیر شوروی نگاه می ­کرد و اسراییل که او را اصلی ترین دشمن خود می­دانست، آشکارا از اقدامات فرانسه انتقاد و تهدید کردند؛ برای شکست این همکاری دست به هرکاری خواهند زد.

طرح خرابکاری کماندوهای رژیم صهیونیستی در فرانسه شب هفتم آوریل 1979 قرار بود که یک گروه کماندویی اسراییلی به کارخانه دریایی سین سورمر در فرانسه وارد شوند و در گنبدی که قرار بود راکتور عراق را در خود جای دهد، خرابکاری کنند ولی برنامه آنها به تأخیر افتاد.

چند ماه بعد ( 14ژوئن 1980) موساد، یحیی المشاد؛ فیزیکدان مصری را که در برنامه هسته ای عراق­ دست داشت، در پاریس به قتل رساند.

اوج خشنودی فرانسوی ها از نیاز عراق به جنگ افزار علیه ایران در فرانسه، این توافق با موانعی مواجه و موجب شد که از فروش تسلیحات تجهیزات حساس در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری فرانسه با عراق در جنگ علیه ایران به روایت تاریخ

همکاری فرانسه با عراق در جنگ علیه ایران به روایت تاریخ