مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 06:352020-11-04اقتصادي

50 هزار هکتار باغ در کشور احداث می شود


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 50 هزار هکتار باغ در کشور احداث شود که تا آذر ماه 25 هزار هکتار آن به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، علیمراد اکبری صبح امروز در دیدار با استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: تا پایان امسال باید 50 هزار هکتار در حوزه آب های مرزی به آبی تبدیل شود که 11 هزار هکتار ان سهم استان است.

وی تصریح کرد: قرار است تا پایان آذر 25 هزار هکتار باغ در کشور به بهره برداری برسد که 5 هزار هکتار از این میزان سهم کردستان است.

وی افزود: در حوزه پایاب سد قشلاق مشکل خاصی وجود ندارد و مردم پای کار هستند و در این منطقه  یک هزار 500 هکتار قرار است باغات ایجاد شود که در راستای توسعه باغات و توسعه توریستی منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:پروژه دوم پروژه پایاب سد گاوشان است که یک مشکل دارد و پیمانکار آنگونه که باید کار نمی کند و همین مسئله موجب شده به برنامه زمانبندی نرسیده است.

اکبری یادآور شد: پروژه سوم که بسیار حیاتی است پروژه پایاب سد آزاد است که 4 هزار و 300 هکتار است و تا پایان آبان به اتمام می رسد اما باید برای احداث باغات استفاده شود که برای احداث آن نیاز به 8 میلیارد تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 هزار هکتار باغ در کشور احداث می شود

50 هزار هکتار باغ در کشور احداث می شود