مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 05:502020-11-04اقتصادي

افزایش 55 درصدی تولید چغندرقند در پیرانشهر


این شهرستان حدود 30 درصد چغندرقند استان را تولید می کند و به این لحاظ قطب تولید این محصول استراتژیک در استان و کشور است.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر جهاد کشاورزی پیرانشهر گفت: این شهرستان حدود 30 درصد چغندرقند استان را تولید می کند و به این لحاظ قطب تولید این محصول استراتژیک در استان و کشور است.

عباس قادری در گفت وگو با ایسنا افزود: پیش بینی می شود امسال 620 هزار تن چغندر قند از 11 هزار و 234 هکتار مزرعه اختصاص یافته به این محصول در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به رشد تولید این محصول در شهرستان اظهار کرد: در سال زراعی گذشته از 11 هزار و 350 هکتار زمین حدود 400 هزار تن محصول چغندرقند برداشت شده بود که امسال با وجود کاهش حدود 115 هزار هکتاری، شاهد افزایش 55 درصدی در تولید هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی پیرانشهر اضافه کرد: عملکرد تولید در واحد سطح کشت این شهرستان نیز از 35 تن به 55 تن در هر هکتار رسیده که موفقیتی بزرگ محسوب می شود.

قادری گفت: این رشد ناشی از کشت به موقع، رعایت الگوی کشت و مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها و توجه به توصیه کارشناسان بوده است.

وی با اشاره به حجم بالای تولید در شهرستان گفت: امسال محصول چغندر پیرانشهر به کارخانه های پیرانشهر، نقده، خوی و ارومیه ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 55 درصدی تولید چغندرقند در پیرانشهر

افزایش 55 درصدی تولید چغندرقند در پیرانشهر