مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 05:152020-11-04اقتصادي

نور مصنوعی تهدیدی دیگر برای محیط زیست


نور مصنوعی باید یکی دیگر از تاثیرات مخرب زندگی انسان بر روی زمین بشمار بیاید زیرا این موضوع موجب تاثیر بر روی محیط زیست می شود و به گفته محققین، - ایسنا/کردستان نور مصنوعی باید یکی دیگر از تاثیرات مخرب زندگی انسان بر روی زمین بشمار بیاید زیرا این موضوع موجب تاثیر بر روی محیط زیست می شود و به گفته محققین، نابودی گونه های جانوری و گیاهی را تسریع می کند.

تولید نور مصنوعی توسط جمعیت بشری روز به روز درحال افزایش است و با توجه به پیشرفت امکانات پزشکی و بهداشتی و مثبت بودن نرخ رشد جمعیت جهانی، سالانه حدود 2 درصد آلودگی نوری در جهان افزایش می یابد و به گفته بیولوژیست های دانشگاه اکستر تاثیر این موضوع کمتر از تغییرات اقلیمی نیست.

اختلال در سطح هورمون بدن، نقص در چرخه زادو ولد، اختلال در الگوهای فعالیتی و تغذیه ای از جمله مواردی است که نور مصنوعی می تواند بر آن اثرگذار باشد.

همچنین کاهش و یا افزایش جمعیت حشرات، تسریع شکوفه دهی درختان در فصل بهار، پرواز پرنده های دریایی به سوی برج های نورانی و حرکت لاکپشت های دریایی به سمت هتل های نورانی ساحلی با تصور اشتباه غروب خورشید از سوی این موجود در حال انقراض، از دیگر تاثیرات مخرب آلودگی نوری بر محیط زیست است که محققان با ارائه تحقیق 126 صفحه اثبات این عوارض را تحکیم بخشیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نور مصنوعی تهدیدی دیگر برای محیط زیست

نور مصنوعی تهدیدی دیگر برای محیط زیست