مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آبان 1399 ساعت 10:252020-11-03بين الملل

باید میان دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی تفاوت قائل شد


رییس جمهور مصر در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود بر ضرورت اینکه باید میان دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی که برخی به نام اسلام انجام می دهند، - تفکیک قائل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه شب گذشته با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی حملات تروریستی اخیر در فرانسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالفتاح السیسی در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که باید میان دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی که برخی مدعیان اسلام به نام اسلام مرتکب می شوند، تفکیک کامل قائل شد.

رییس جمهور مصر سپس بر ضرورت تمرکز بر ایجاد همزیستی میان پیروان ادیان مختلف از طریق گفتگو، احترام متقابل و عدم توهین به شخصیت های دینی تأکید کرد.

امانوئل ماکرون که چندی پیش به بهانه آزادی بیان حمایت خود را از اظهارات موهن علیه پیامبر اکرم (ص) اعلام کرده بود، دیشب علاوه بر تماس تلفنی با عبدالفتاح السیسی، در گفتگو با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت که قصد اهانت به اسلام و مسلمین را نداشته است.

اظهارات ماکرون پس از آن است که انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید میان دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی تفاوت قائل شد

باید میان دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی تفاوت قائل شد